مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:19936 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

حكم خواهر و برادري كه دچار گناهي شوند، درحالي كه خواهر كوچكتر در خواب بوده چيست؟ خواهر را تهديد ميكند كه مطلب را به كسي نگويد. آيا توبه خواهر مورد قبول درگاه خدا است؟

اگركسي دچار گناهي شود، نبايد از درگاه خدا نااميد و مأيوس شود. عفو و بخشش الهي به قدري است كه شامل تمامي گناهكاران ميشود. او توبهپذير مهربان است. گناه انسان هر چقدر بزرگ باشد، به اندازه رحمت بيكران الهي و عظمت آن نيست.

توبه مخصوص گناه يا گناهان خاصي نيست و اشخاص معيني را شامل نميشود، نيز زمان محدودي ندارد و سن و زمان در آن مطرح نيست. بنابراين توبه از تمام گناهان و براي همه و در هر زمان و مكان ميباشد. اگر شرايط قبولي توبه وجود داشته باشد، پذيرفته ميشود. حتي اگر مشركان دست از كفر و شرك (كه گناه بزرگ است) بردارند و توبه كنند، توبه آنان پذيرفته ميشود.

يأس و نااميدي از رحمت الهي، گناهي بزرگ است. انسان نبايد مأيوس باشد. همه كم و بيش دچار گناه ميشوند. قرآن يأس و نااميدي از رحمت و مغفرت الهي را از صفات كافران ميشمارد: انه لا ييأس من روح الله الا القوم الكافرون؛(1) از رحمت الهي مأيوس نميشود مگر قوم كافران.

روزي رسول خدا(ص) خطاب به مردم فرمود: خير دنيا و آخرت در حُسن ظن (خوش گماني) و اميدواري به پروردگار، حُسن خُلق و نگهداري زبان از غيبت كردن است. قسم به خدايي كه شريك ندارد! خدا بعد از توبه و استغفار مؤمني را عذاب نميفرمايد.(2)

بنابراين اولاً: شما در گناهي كه انجام شده، تقصير نداريد.

ثانياً: توبه كردهايد و پشيمان هستيد. مطمئن باشيد كه توبه شما پذيرفته شده و گناهي نداريد. اما برادرتان كه دچار لغزشي بزرگ شدهاند، بايد توبه كرده و اين مطلب را به كسي نگويد، زيرا اگر نزد قاضي ثابت بشود كه چنين خطايي انجام داده، عقوبت سختي در انتظارش خواهد بود. نه شما و نه ايشان اين مطلب را به كسي نگوييد و آن را مخفي نگه داريد.

ثالثاً: ميتوانيد در مورد پرده بكارت نزد پزشك متخصص بانوان برويد. اگر قابل ترميم باشد، با عمل جراحي ترميم كنيد، تا با فردي مناسب ازدواج كنيد.

اگر قابل ترميم نباشد، باز ميتوانيد ازدواج بكنيد. در آزمايش خون و مواد مخدر كه در قبل از ازدواج از پسر و دختر ميگيرند، داشتن پرده بكارت يا نداشتن آن بر كسي معلوم نميشود، ولي اگر نزد پزشك متخصص بانوان برويد، پس از معاينه معلوم ميشود كه پرده بكارت سالم است يا سالم نيست، يا اگر پاره شده، خود به خود ترميم شده يا نه. البته درمورد برخي از دختران در اثر ورزش كردن، پريدن، افتادن، پرت شدن، دستكاري كردن يا خود به خود پرده بكارت آنان از بين ميرود. وقتي كه به پزشك مراجعه كرديد، فقط بپرسيد كه پرده بكارت سالم است يا خير؟ لازم نيست بگوييد كه برادرم در چند سال قبل چنين كاري را كرده است.

با بستري شدن در بيمارستان به خاطر بيماريهاي غير مربوط به مهبل، يا بعد از فوت در غسالخانه، كسي متوجه زائل شدن پرده بكارت نميشود. برادرتان هم ميتواند ازدواج بكند.

سعي كنيد از اين به بعد گناهي انجام ندهيد و توبه خود را نشكيند. از اين كه ناخواسته به گناهي كشيده شدهايد، خود را حقير و كوچك احساس نكنيد و پيش خود نگوييد حال كه با من چنين شده، ديگر ارزشي ندارم و پيش خداوند آبرو ندارم، پس حال ميتوانم هر كاري انجام دهم.

يا اينكه فكر كنيد اعمال خير و خوبتان نزد خداوند ارزشمند نيست. اين افكار كاملاً اشتباه است. با توبهاي كه از گناهان گذشته كردهايد، فكر كنيد كه دوباره متولد شدهايد و زندگي جديدي آغاز كردهايد و خداوند به شما زندگي جديدي بخشيده است. از همين حال با اميد به رحمت بيكران الهي و با ياد عظمت و بزرگي خداوند، زندگي خود را بسازيد.

توجه و توسل به خداوند متعال و شركت در مجالس سوگواري و بزرگداشت ائمه(ع) بسيار مفيد است به زندگي اميدوار باشيد در اولين فرصت ازدواج كنيد و گذشتهها را فراموش كنيد خداوند هم شما را ياري ميكند.

پينوشتها:

1 - يوسف (12) آيه 87.

2 - شهيد دستغيب، گناهان كبيره، ج1، ص 90، به نقل از كافي، ج2، ص 58.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.